Tuesday 31 October 2017

Sistema De Comercio En Grecia Antigua


Comercio en la antigua Grecia por Mark Cartwright publicado el 18 de enero de 2012 El comercio era un aspecto fundamental del mundo griego antiguo y tras la expansión territorial, el aumento de los movimientos de población y las innovaciones en el transporte, los bienes se podían comprar, vender e intercambiar en una parte Del Mediterráneo, que tuvo su origen en una región completamente diferente y lejana. La comida, las materias primas y los productos manufacturados no sólo fueron puestos a disposición de los griegos por primera vez, sino que la exportación de clásicos como el vino, las aceitunas y la alfarería ayudó a difundir la cultura griega al resto del mundo. Del comercio local al comercio internacional En Grecia y el Egeo más amplio. Locales, regionales e internacionales existieron desde los tiempos minoicos y micénicos en la Edad del Bronce. La presencia, en particular, de cerámica y de productos preciosos como el oro. Cobre y marfil, hallados lejos de su lugar de producción, atestigua la red de intercambio que existía entre Egipto. Asia Menor. El continente griego, y las islas como Creta. Chipre. Y el Cyclades. El comercio disminuyó y tal vez casi desapareció cuando estas civilizaciones declinaron, y durante las llamadas edades oscuras de los siglos XI a VIII aC el comercio internacional en el Mediterráneo fue realizado principalmente por los fenicios. Las primeras fuentes escritas de Homero y Hesíodo dan fe de la existencia de comercio (emporios) y comerciantes (emporoi) desde el siglo VIII aC, aunque a menudo presentan la actividad como inadecuada para la aristocracia gobernante y arraigada. Sin embargo, el comercio internacional creció a partir del año 750 aC, y los contactos se extendieron por todo el Mediterráneo, impulsados ​​por factores sociales y políticos como los movimientos de población, la colonización (especialmente en Magna Graecia), las alianzas interestatales y la difusión de monedas. La normalización gradual de las mediciones, la guerra. Y mares más seguros siguiendo la determinación de erradicar la piratería. Desde el año 600 a. C., el comercio se facilitó en gran medida por la construcción de buques mercantes especializados y los diolkos por el istmo de Corinto. Por ejemplo, en Al Mina, en el río Orontes (Turquía moderna), en Ischia-Pithekoussai (en la costa de Nápoles moderna), en Naucratis en Egipto, en los lugares de comercio permanente (emporia) , Y Gravisca en Etruria. Desde el siglo V aC, Atenas puerto rsquo de Pireo se convirtió en el centro comercial más importante en el Mediterráneo y ganó una reputación como el lugar para encontrar cualquier tipo de mercancías en el mercado. Productos comercializados Los bienes que se comercializaban en Grecia entre los diferentes estados de la ciudad incluían cereales, vino, aceitunas, higos, legumbres, anguilas, queso, miel, carne (especialmente de ovejas y cabras), herramientas (por ejemplo, cuchillos), perfumes y cerámica fina , Especialmente las mercancías ático y corintio. Las exportaciones comerciales más importantes fueron el vino y las aceitunas, mientras que los cereales, especias y metales preciosos fueron importados. La cerámica griega fina también era en gran demanda en el extranjero y los ejemplos se han encontrado tan lejos como la costa atlántica de África. Otras exportaciones griegas incluyen el vino, especialmente de las islas del Egeo como Mende y Kos. Bronce, aceitunas y aceite de oliva (transportado, como el vino, en ánforas), esmeril de Delos. Se esconde de Eubea, mármol de Atenas y Naxos. Y ruddle (un tipo de material impermeabilizante para barcos) de Keos. Los productos disponibles en los lugares de mercado (agorai) de los principales centros urbanos importados de fuera de Grecia incluían trigo y esclavos de Egipto, cereales procedentes del Mar Negro (especialmente vía bizantina), pescado salado del Mar Negro, madera (especialmente para la construcción naval) ) De Macedonia y Tracia, papiro, textiles, alimentos de lujo tales como especias (por ejemplo, pimienta), vidrio y metales como hierro, cobre, estaño, oro y plata. Incentivos comerciales y protección Los préstamos marítimos permitieron a los comerciantes pagar sus cargamentos y el préstamo no tuvo que ser reembolsado si el buque no llegaba a su puerto de destino de manera segura. Para compensar al prestamista por este riesgo, las tasas de interés (nautikos tokos) podrían ser de 12,5 a 30 y el barco era a menudo la garantía del préstamo. La participación del Estado en el comercio fue relativamente limitada, sin embargo, una notable excepción fue el grano. Por ejemplo, era tan vital alimentar a la población grande y especialmente valiosa en tiempos de sequía, el comercio de trigo era controlado y adquirido por un comprador especial (sitones). Desde c. 470 AEC, se prohíbe la obstrucción de la importación de grano, al igual que la reexportación de los delincuentes, la pena de muerte. Los funcionarios del mercado (agoranomoi) aseguraron la calidad de las mercancías en venta en los mercados y el grano tenía sus propios supervisores, los sitophylakes. Quien reguló que los precios y las cantidades eran correctas. Además de los impuestos sobre la circulación de mercancías (por ejemplo, los impuestos sobre la circulación o, en Chalkedon, una tarifa de tránsito sobre el tráfico del Mar Negro pagaderos a Atenas) y las tasas de importación y exportación en los puertos, también se adoptaron medidas para proteger el comercio. Por ejemplo, Atenas impuso a los ciudadanos que contrajeron préstamos sobre la carga de cereales que no entregaron al Pireo oa los comerciantes que no descargaron un cierto porcentaje de su carga. Se establecieron tribunales marítimos especiales para tentar a los comerciantes a elegir a Atenas como su socio comercial, y los bancos privados podrían facilitar el intercambio de divisas y salvaguardar los depósitos. Similares incentivos comerciales existieron en Thasos, un importante centro de comercio y gran exportador de vino de alta calidad. Con el declive de las ciudades-estado griegas a finales del período clásico, el comercio internacional se trasladó a otro lugar, sin embargo, muchas ciudades griegas seguirían siendo importantes centros comerciales en la época helenística y romana, especialmente Atenas y los puertos de libre comercio de Delos y Rodas. Sobre el autor Mark tiene un M. A. en la filosofía griega y sus intereses especiales incluyen la cerámica, las antiguas Américas, y la mitología del mundo. Le encanta visitar y leer sobre sitios históricos y transformar esa experiencia en artículos gratuitos accesibles a todos. Ayúdanos a escribir más Era una pequeña organización sin fines de lucro dirigida por un puñado de voluntarios. Cada artículo nos cuesta aproximadamente 50 en libros de historia como material de fuente, además de costos de edición y servidor. Usted puede ayudarnos a crear aún más artículos gratis para tan poco como 5 por mes. Y así darle una experiencia libre de anuncios para darle las gracias Convertirse en un miembro Bibliografía Boys-Stones et al, El Oxford Handbook of Hellenic Studies (OUP, Oxford, 2012) Cline, EH, El Oxford Handbook of the Bronze Age Aegean (Oxford University Press, USA, 2012). Hornblower, S, el Oxford Classical Dictionary (Oxford University Press, EE. UU., 2012). Kinzl, K. H. (Ed), un compañero al mundo griego clásico (Wiley-Blackwell, 2010). Aviso Legal Enviado por Mark Cartwright. Publicado el 18 de enero de 2012 bajo la siguiente licencia: Creative Commons: Attribution-NonCommercial-ShareAlike. Esta licencia permite que otros remezclen, modifiquen y construyan sobre este contenido de manera no comercial, siempre y cuando acrediten al autor y autoricen sus nuevas creaciones bajo los mismos términos. Comercio en la Antigua Grecia Libros Lo sentimos, no hemos podido encontrar ningún libro sobre el tema. TRADE Y BARTER EN GRECIA ANTIGUA: Cuando discutimos la economía del mundo antiguo, debemos tener cuidado de no utilizar la economía formal que empleamos en Analizando nuestra propia sociedad, ya que la economía es una función del modo en que una sociedad corre, no el conjunto de reglas bajo las cuales opera una sociedad determinada. No podemos apartarnos de la conciencia de las disciplinas económicas que enseñan nuestras escuelas, e incluso si tratamos formalmente de suspender la economía como marco, conservamos la imagen del marco económico en nuestro lenguaje y de nuestro conjunto de ideas. Sin embargo, es necesario un cierto distanciamiento de nosotros mismos de la teoría económica moderna para iniciar una investigación de un mundo extranjero, para permitir que las operaciones económicas de ese mundo se muestren en su propia documentación. Debemos construir algún tipo de tabula rasa intelectual para estudiar un área que está muy lejos en el tiempo y desde un punto de vista documental relativamente desconocido. Cuando hablamos de Economía del Mundo Antiguo, por lo general pensamos en el trabajo iniciado por Rostovtzeff y sus seguidores, en la interpretación de la historia desde un punto de vista económico y en el estudio de materiales epigráficos y papirológicos que soportan costos y mercancías . Pero hay una capa mucho más temprana de material histórico, que extrañamente se incorpora en el manto casi religioso de la mitología griega. Cuando se comparan los mitos de la antigua Grecia con los de la antigua India, se ve que los mitos indios son esencialmente de naturaleza espiritual, mientras que los mitos griegos muestran una serie desorganizada de religión poco convincente, erráticas historias personales y lo que parecen ser capítulos fragmentados en La historia del surgimiento de la civilización después del último retiro glacial. Es la tesis de este trabajo que partes del griego temprano, e incluso el registro histórico pre-Griego se embalsamó en los mitos griegos, que ellos mismos fueron rigidized en la narración literaria por el tiempo de las academias helenísticas, y finalmente petrificado en el mito Sistemas de Apollodoros y otros, antes de ser enterrado por un cristianismo hostil. El hecho de que los mitos griegos hayan sido redescubiertos en el Renacimiento, popularizados en el siglo XVIII en toda Europa y recién popularizados recientemente por varios entusiastas míticos, nos da la sensación de que sabemos mucho más sobre la mitología griega que nosotros. Conocemos bien la mayoría de las líneas de la historia, pero en gran parte ignoramos su uso y significado originales. La conocida historia de Gyges, tal como lo cuenta Heródoto, marca la aparición de un nuevo tipo de persona pública, alguien desconocido que aparece fuera de la tierra como dice el antiguo dicho, y alcanza el poder en gran parte por ser totalmente invisible. Gyges, un pastor joven de Lydian, encontró una cueva un día que él entró y encontró en ella (según cuenta de Platos) un caballo hueco del latón-fundido con un cuerpo muerto del hombre adentro. Descubrió que el anillo que sacó del dedo muerto del hombre lo hizo invisible cuando lo puso en su dedo. Usando este nuevo poder, fue al palacio de Candaules, rey de Lidia, el último de una larga fila de reyes heráldicos, primero sedujo a la reina, luego con su ayuda mató al rey y tomó su lugar como gobernante del país. En un mundo de reyes hereditarios, la historia de Gyges señala a un nuevo tipo de persona que obtiene riquezas y poder específicamente al no ser visto. Trabajando invisiblemente crea un nuevo tipo de empresa, en la que la transacción sirve como la interfaz invisible entre el comprador y el vendedor. Esto abre un camino para desconocidos como Trimalchio en l st c. A. D. Roma (según lo documentado en la novela incisiva de Petronius) que debe su fortuna a un ojo agudo en el flujo abstracto de fondos, aunque él comenzó la vida en el peldaño más bajo de la escala social. Para nosotros este es un patrón familiar, muchas fortunas se han hecho exactamente de la misma manera en los tiempos modernos, se piensa en Rockefeller, Carnegie, Schliemann, Onassis, Ford y más recientemente el coreano Samsung compañías fundador, Lee Byung Cheul. Sin embargo, estas dinastías económicas del mundo moderno rara vez producen un hijo efectivo y casi nunca un nieto, son ante todo el trabajo de un individuo que sólo se conoce después de que su imperio está completamente construido. La historia de Gyges tiene un significado claro. En lugar de heredar vastas riquezas junto con el título de rey, este nuevo hombre invisible capta la riqueza por ser perceptivo y guileful, rasgos que a lo largo de las edades se han demostrado como los mejores atributos del empresario exitoso. Con Gyges comienza una larga cadena de pequeños hombres de la parte inferior de la sociedad que se vuelven ricos y poderosos, conservando su invisibilidad original hasta que se establecen con seguridad. Los libertarios fantásticamente ricos e influyentes en el Imperio romano primitivo encajan bien con esta descripción, son parte regular del consejo de corte de los primeros emperadores. La versión no romantizada de esta tradición económica se da en el retrato de Petronio de Trimalchio, cuyo mismo nombre (tri-malach-King en lenguas semíticas) identifica claramente sus orígenes orientales. Igualmente económica, pero mucho más compleja, es la historia de Midas, un antiguo rey de Frigia, que entretuvo al sátiro Sileno, un compañero del dios Dionisio, haciéndole beber borracho y aceptando su ofrecimiento de elegir cualquier cosa que él deseaba. Midas le pidió que todo lo que tocaba se convirtiera en oro, pero quedó consternado al descubrir que su comida y su bebida se convertían en oro también. Finalmente se le ordenó ir al río Lydian Pactolus y lavar su deseo de oro allí, con el resultado de que el Pactolus se hizo famoso en la antigüedad como un río que transporta cantidades del metal precioso. Tres historias parecen haberse interpuesto: Primero, está la historia sobre el deseo, que un sátiro o troll ofrece a un desprevenido mortal. El deseo realizado se convierte en pesado sólo como resultado de la codicia y la locura humana. En la versión germánica, el campesino que recibe tres deseos le pide un wurst, sobre el que su esposa desea con enojo el wurst en su nariz, y su último deseo es gastado inútil en conseguirlo quitado. Los mitos germánicos y clásicos a menudo se apoyan mutuamente a pesar de las discrepancias en tiempo y lugar. El segundo tema es el concepto de fortunas financieras que se acumulan a sí mismas, que podrían ser fácilmente denominadas como todo se convierte en oro. Esto probablemente se basa más en el interés y especialmente en el interés compuesto que en cualquier magia alquímica. Los griegos tenían dificultades para comprender el crecimiento de los fondos, consideraban que el crecimiento de los fondos por intereses era inexplicable, desagradable e incluso insalubre. Midas Golden Touch es prueba del uso financiero apropiado de los recursos que venían con su reino, que él, mejor que muchos otros, sabía utilizar de la manera más ventajosa. Pero en una época en la que el crecimiento por el interés era desconocido, o considerado obsceno, esto parecería pura magia. Debemos recordar que los griegos como Sófocles en el siglo V a. Usaba obras como ganancia e interés sólo en insultos burlones, y que la Iglesia Católica prohibía que los católicos se dedicaran a prestar dinero en interés hasta el siglo XV. Los judíos y los lombardos estaban convenientemente exentos de esta orden judicial, de modo que los negocios pudieran funcionar como de costumbre. En tercer lugar, el río Pactolus se sabía para lavar los granos de oro metálico, por lo que la historia de Midas es en un momento posterior se unió con el pan de oro en la corriente. Pero el oro panner-prospector es sólo verbalmente conectado con Midas de oro, que ya se ha convertido en moneda y luego directamente la riqueza. La forma en que el dinero crece fascinado y sorprendió a los comensales en Trimalchios Banquete en el primer siglo A. D. novela. Hablan interminablemente de dinero, riqueza y crecimiento financiero. En la sección Cena del Satyricon alguien dice de un millonario local que creció como un panal, aunque también se describe como un hijo de la tierra, que es alguien que acaba de llegar como un hongo o tallo de hierba, sin plantar y sin raíces como si fuera. Trimalchio es tan rico que no sabe lo que vale, su esposa Fortunata tiene barriles de efectivo, en realidad efectivo de efectivo o efectivo en plaza. La historia de Ixion es aún más compleja, ya que se basa en temas de al menos tres milenios de la historia pre-griega. Como dice el relato, Ixion, habiéndose casado, asesinó a su suegro cuando vino a reclamar los presentes nupciales habituales, ordenando que cayera en un hoyo en el que se quemaba un fuego de carbón. Pero Zeus aparentemente le perdonó y lo aceptó como miembro de su sociedad, sobre la cual Ixion trató de seducir a Hera y, posteriormente, engañado por un fantasma llamado Nephele (nube) sustituido en su lugar, engendró a los Centauros. Enfurecido, Zeus lo castigó por tenerlo atado para siempre en una rueda giratoria en Hades, que es cómo el nombre de Ixions se hunde en la mitología clásica estándar. La historia comienza con un dispositivo bien conocido en todas las sociedades de caza temprana. Para matar a su suegro, Ixion utiliza un dispositivo conocido por decenas de miles de años por su eficacia con los animales, la trampa cubierta con vegetación cuidadosamente camuflada. La colocación de un fuego de carbón o leña en el hoyo más tarde asegura que el animal es matado y al mismo tiempo comienza el proceso de cocción. Pero las trampas para los animales no deben usarse para los seres humanos, como lo atestiguan las severas leyes que la mayoría de los países modernos han promulgado contra las trampas de todo tipo, ya sea una caída en boxes, una trampa de resorte o un arma apuntada disparada por un alambre . Después de este episodio, Ixion produce (en realidad se dice que engendra) a los Centauros, que son claramente jinetes montados tan estrechamente conectados con sus monturas en movimiento rápido, que los campesinos inocentes consideran esto un nuevo Cruzado animal de proporciones temibles. Ahora avanzando de la trampas neolíticas de la trampa, Ixion apareció en la vanguardia de un nuevo arte, la domesticación y la cría de caballos, que los utiliza para la caza agresiva de alta velocidad. Él reemplaza la tecnología pasiva de las trampas de la trampa con los cazadores agresivos horse-borne, que proporciona una gama lejos más grande de operaciones. Pero ahora Ixion ha avanzado de nuevo por un innovador salto cuántico hacia la invención y la construcción de la rueda, con la que su historia siempre está conectada. (¿Qué sería más natural para Zeus enojado de concebir para el castigo que atar a Ixion a su propio artefacto infernal, girando para siempre en el infierno) La rueda debe haber sido desarrollado en un momento muy temprano, incluso en la pre-emigración período indoeuropeo , Ya que la misma palabra raíz persiste de la India a las Islas Británicas. Una vez que los caballos domesticables están disponibles y rotos para ser montados, alguien está seguro de pensar en conectar un caballo a un eje de ruedas. Ixion fue un inventor de este tipo, y así introdujo el concepto de transporte de masas, y el comercio en una amplia gama de territorios. (Nota: El skt. Ccedilakras rueda a través de Gr. Kuklos y el circo de Lat / circulus al viejo Engl. Hweol, todas las formas perfectamente afines. La misma consistencia de la palabra a través de un período largo del tiempo es también verdad de la invención del compañero, , E ... skt. Vahati lleva, Gr (w) ochos, Lat. Veh-iculum, vagón de Engl.) Vemos así a Ixion en varios niveles. Abarcando el período prehistórico desde el empleo de las trampas de caza neolíticas, luego domesticando y criando el caballo salvaje a montar, y finalmente construyendo la rueda y el carro, que cuando se vinculara al caballo, haría posible la gran emigración de las poblaciones explotando De las tierras de trigo del sur de Rusia hacia el sur en la India, y luego hacia el oeste en toda Europa. El transporte hizo posible el transporte de materiales agrícolas, así como materias primas manufacturadas de un lado a otro dentro de Europa. Los dos medios de transporte que hicieron fructífera la población del hombre de Europa fueron el transporte terrestre en carro con caballo o buey dentro de la masa terrestre, y el transporte de agua por todo el Mediterráneo. El cambio siempre se enfrenta a la resistencia, es sólo en los libros de texto simplistas que oímos hablar de la marcha lineal del progreso como la civilización occidental. Evoluciona en su forma actual. Ixion ciertamente representa a varias personas y muchas generaciones de cambio inquieto mientras que el mundo se altera es formas y ritmo de vida, y las naciones se volvieron lentamente internacionales a través del comercio. El comercio interrumpe las sociedades cómodamente estáticas, y Ixion pagó el precio de esta interrupción. ¿Qué podría ser más apropiado simbólicamente que lo atar a su propia invención más fina, la rueda, en la tortura perpetua? No era sólo en el mundo antiguo que las invenciones de la novela se resentía y desconfiaba. El monstruo biológico de Mary Shelleys suturado por un Dr. Frankenstein de renombre ha asustado a generaciones de lectores y asistentes de cine, mientras que el HAL de supercomputadora de la película de 2001 se convierte en algo peligroso y enciende a su equipo. La palabra robot apareció por primera vez como un término negativo en una obra checa de 1935, mientras que el único temor que queda a medida que termina este siglo es que el robot industrial puede hacer un trabajo tan bueno que aumentará los rollos de desempleados. El Dr. Franksteins moderno ahorra vidas por la cirugía del corazón, y la computadora promete claramente ventajas substanciales en medicina, ciencia pura y negocio. Sin embargo, sigue existiendo un temor público generalizado por lo nuevo, que no es muy diferente del temor que los antiguos habitantes de la cuenca mediterránea tenían mientras veían crecer y cambiar sus sociedades. Si Ixion muestra el crecimiento del comercio a través de las invenciones, otro personaje menos conocido en la mitología griega es Autolycos, que se presentó a los griegos el mismo padre de la deshonestidad. (Nota: Su nombre es de autos lukos, por lo tanto el lobo mismo, un lobo muy. Los romanos llamaron a una mujer para contratar a una lupa o loba. Usamos la palabra tiburón para un comerciante de dinero sin escrúpulos, pero todos estos términos se conectan Su padre, no inusualmente, fue Hermes el Dios del Comercio, y su hija fue Anticleia, archivero-comerciante madre de Odiseo. En el lado anterior y también en el lado posterior de su pedigrí, la familia Autolycos se caracteriza por la estafa y la duplicidad, las mismas cosas que hicieron famoso su nombre en el mundo homérico (como lo ve Homero en Ilíada X 267 y Od. XIX 295) . Como Gyges se decía que tenía el poder de hacerse invisible, pero también podía hacer invisibles e irreconocibles las cosas que había robado. Puesto que su padre Hermes, el dios estándar de los negocios y el comercio, es también un poco difícil y no un poco deshonesto, Autolycos puede ser sospechoso de tener un rasgo comercial heredado en su robo. La aparición de una persona como Autolycus marca el inicio de la conversión de trueque entre propietarios, a la compra por agentes por consideraciones y términos. Estos agentes son tan invisibles como sus acuerdos contractuales, que como interfaces entre el comprador y el vendedor son invisibles. Las primeras personas sin acuerdos escritos todavía no habían entendido la naturaleza del comercio en un mundo en expansión con mercados principales variados y enclavados. Autolycos suegro Odiseo continúa el motivo mercantil y se desconfía no sólo en las épicas homéricas, sino en épocas posteriores, cuando fue admitido para ser inteligente, pero algo de un sinvergüenza. Rockerfeller, Carnegie, Mellon y Ford han sido pensados ​​sinvergüenzas en un momento u otro, pero hemos aprendido a vivir con su astucia como parte del comercio y crecimiento financiero que nos damos cuenta de nuestra sociedad necesita. Laomedon, rey de Troya y el bisnieto de Dardanos en la genealogía troyana, de alguna manera empleó a Apolo y Poseidón para construir muros para él alrededor de la ciudad, pero más tarde se negó a pagarlos. Poseidón envió un monstruo marino contra la ciudad, para evitar que se ordenara que Laomedón debía sacrificar a su hija, Hesione. (Se piensa en Agamenón sacrificando a su hija en el camino a Troya para ganar buenos vientos, también relacionado con Poseidón y su control sobre el paso marítimo.) Heracles ofreció matar a la bestia si Laomedon le diera sus caballos, pero cuando la tarea Se hizo, Laomedon se negó el pago a él también. Al levantar una banda de soldados, Heracles capturó la ciudad, reclamando a la chica por Telamon que había liderado en el ataque. El punto interesante aquí es el asunto del impago de las deudas, que se atribuye a la casa gobernante troyana. Tal fraude consciente exige un cierto nivel de sofisticación del negocio, que debe ser acoplado con los subcontratistas crédulos que no tienen ninguÌ n recurso a la corte oa contrato. Parecería que en el mundo troyano de Asia Menor, que está más cerca de los asientos orientales de la cultura y los negocios antiguos, este tipo de cosas pasaba de vez en cuando, pero era inconcebible para los griegos europeos que aún no conocían la situación financiera Como un componente de los contratos comerciales. Las razones para ser engañado y engañado pueden ser olvidadas, pero la idea de ser maltratado tiene una forma de persistir durante siglos, y el odio parecía regularmente durar más que el amor. Probablemente somos simplistas cuando explicamos las causas de la guerra de Troya como una necesidad de El libre comercio griego en la rica zona del mar Euxine, aunque esto también puede haber estado involucrado. Pero si los troyanos habitualmente se ocupaban de las deudas, y los griegos construyeran un mal recuerdo de muchos de esos incumplimientos, esto proporcionaría exactamente el tipo de insulto sobre el que podría basarse una guerra. Pero como la gente común que va a la guerra y hace la lucha necesita razones más sencillas, y en el mundo antiguo la gente prefiere los actores personales detrás de los acontecimientos históricos, el secuestro troyano de la reina Agamenones, Helen, sirve mejor como la causa nominal de la guerra. La familia Odysseus es consistente, ya que cada generación en su árbol genealógico está de una u otra manera relacionada con el trato excesivo. La madre de Odysseus era Anticleia, la hija de Autolycos, que era conocido como un ladrón profesional y virtual con-man, mientras que él mismo era el hijo de Hermes, el comerciante habitual en mercancías del comercio. Si Odysseus parece un poco complicado, viene por él naturalmente. No es ninguna sorpresa encontrar que cuando Cadmos importa el alfabeto de las letras fenicias a los Griegos, que ha perdido su sistema de escritura Minoan anterior por el 12to c. ANTES DE CRISTO. Odiseo lo roba y lo reclama como suyo. No nos sorprende encontrar que Odiseo, de alguna manera, se haya arruinado los famosos brazos de Aquiles para sí mismo, a pesar de las demandas de otros guerreros y de la expectativa natural de que el hijo de Aquiles, Neoptolemos, los herede. El tratamiento negativo de Sófocles de Odiseo en el juego Philoctetes puede estar ligeramente ponderado, pero es ciertamente coherente con la opinión general de los tiempos. Odiseo nunca es un hijo favorito de la Hélade, aunque admira su astucia a regañadientes, tanto como admiramos, mientras que deploramos, los ladrones de ladrones estadounidenses de las finanzas del siglo XIX. Incluso los phaeos simples y amantes de la diversión, cuando Odysseus rechaza su invitación a participar en los juegos, tenga en cuenta que se ve como un patrón comercial con su ojo en el comercio, una observación que no está lejos de la verdad. Odiseo cuida bien de sí mismo, y vemos que al llegar a casa por fin, es el único sobreviviente de su flota. El primer negocio de los businessmans es cuidarse, los heroics son para los que terminan en último lugar, mientras que el heroísmo verdadero del alcohol es algo que el Odysseus práctico puede dispensar fácilmente. (Nota: Los griegos derivaron el nombre de Odysseus del verbo odyssasthai, que significa ser odiados (por los dioses), pero la derivación también podría significar odioso.) Odiseo tiene una característica humana de recuperación, su monogamia básica, a pesar de muchas oportunidades de diversión Con las damas y las ninfas que probablemente eran mucho más interesantes que la esposa de abajo a la tierra que dejó atrás. Su instinto es enteramente para el homing, y esto probablemente representa el tema de una historia animal anterior, a la manera de Esopo y sus fuentes indias. Las historias de animales en griego, con excepción de las últimas importaciones esotéricas de Oriente, están casi totalmente ausentes, el único ejemplo que queda es la historia del ruiseñor, y el resto parece haber sido convertido a historias puramente humanas en una fecha temprana. Parece justo hacer esta suposición, ya que todas las sociedades europeas, antes y después de los griegos, tienen una gran cantidad de cuentos de animales, y no hay razón para pensar que los primeros griegos carecían de ellos por completo. La clave de la monogamia Odiseo está escondida en su nombre de mujer, Penelope, o en el griego Penelopeia, que es idéntico al sustantivo penelops, un pato. Las aves acuáticas salvajes son regularmente monógamas, y claramente la historia de Odysseus años de vagabundeo sobre la superficie de las aguas, opuesto por alta mar y el dios Poseidón, cuenta en términos humanos la historia del drake volando hacia su casa contra todas las probabilidades. Esta es la naturaleza de Odiseo, así como la fidelidad a su drake es la marca de Penélope, que se queja y se enreda en su bordado, evitando a los machos competitivos y esperando a su marido. En la Odisea (pero no en la Ilíada), Odiseo muestra, casi cada vez que habla, un tipo de discurso especializado en el que establece un par de posibilidades opuestas para la situación actual y luego selecciona la que parece mejor, Que luego pone en acción. Esta manera de pensar no se encuentra en la Ilíada, es claramente un nuevo método de discurso creado por Odiseo en la Odisea, y ciertamente un nuevo modo de pensar. Esta lógica dual del punto de vista atestigua el desarrollo en la sociedad de un nuevo Hombre comercial griego, que se está comerciando con éxito después del siglo VII en todo el Mediterráneo. Él piensa en ambos sentidos antes de moverse, comparando alternativas, y ya no confía en reacciones intestinas, o en el sentido de lo que es correcto. Ya no es un héroe noble, sino un hombre de negocios eficaz, que es lo que los griegos necesitaban después de la explosión demográfica en el siglo VIII. ANTES DE CRISTO. Para las personas que nunca habían oído hablar de esta herramienta de doble cabeza de la lógica, sería una lección importante en la estructura del pensamiento organizado. Los matices de este tipo de argumento se pueden encontrar en la doctrina heráldica de los opuestos complementarios, y tal vez incluso en la dualidad de Platos de las ideas-contra-las cosas. En el siglo IV, la sociedad necesita una simplificación intelectual de las posibilidades, y Aristóteles critica la teoría de las ideas de Platos en el libro introductorio de la metafísica, argumentando que duplica el número de entradas para clasificar las cosas, ya que cada elemento debe Tener una idea de entrada, así como una cosa de entrada. Claramente prefiere un único sistema de entrada para su contabilidad intelectual, ya que ahora vive en un mundo complejo en el que la necesidad de simplificar viene antes que el desarrollo de nuevas herramientas de pensamiento. El mundo odiseo no tiene tales limitaciones, de hecho la idea de anotar las dos grandes posibilidades de una acción, y la elección de la mejor, conduce a las decisiones que se sopesan, incluso si tienen que hacerse a toda prisa. Cuanto más se involucra en los negocios, más uno tiene que pensar de esta manera, ya que siempre hay por lo menos dos lados de cualquier empresa. Uno le ganará un dracma o un dólar, y el otro probablemente lo perderá. Al ver las posibilidades polares de cualquier situación se adapta a un comerciante, se equivoca al colocar ambas posibilidades completamente en la mente consciente, y evita abrir el almacén inconsciente de la experiencia. El logicismo de Odiseo nunca se adentra en cosas profundas o misteriosas, debe ser usado para asuntos inmediatos y prácticos, y puede ser esta superficialidad de la mente de Ulises que convirtió al mundo greco-romano posterior tan completamente contra él. Pero lo importante de esta nueva lógica es que es realmente nueva y pertenece a la sociedad griega reavivada que se despertó después de la Edad Oscura de los siglos XII al IX. Néstor, tal como se retrata en la Ilíada, es un buen caballero de la vieja escuela, tonto y moralista, con algo del tono de un día anterior Polonio. Here we have the portrayal of a worthy old grandfather, highly respected in a patriarchal society, who, despite his longness of speech and vagueness of memory as to the real actions of the past, is all the same quite bearable and rather lovable. In the Odyssey we find him back at home, ruling his ancestral city of Pylos, the name of which is so similar to the Gr. pylai Gates, gateway that we must assume that Pylos was gateway to the well watered lands which lay north and east of its site. In this very town of Pylos we find Telemachos visiting after the war, bathing in a bathtub or asaminthos, of a design which we find abundantly represented at museum at Cnossos, enjoying the hospitality of a real Mycenean palace. And here we find the real Nestor, an effective ruler of an important town and major shipping port. In the early years of this century archaeological discoveries revealed the real city of Pylos, and the surprising fact that some ten thousand clay tablets were buried there, with lists of commodities shipped in and out of the port. As we decipher the tablets, half of which are in Greek although written in a different alphabet, we begin to see the economic implications of such a Mycenean shipping center. Year by year more of these tablets are deciphered, and they reveal an entirely different level of culture than the Odyssey portrays. It is a business society, with accountants, scribes, managers, bosses, and upper level administrators, each with his own special prerogatives and title, although we are not always sure from the tablets about the exact organization of this economic hierarchy. Nestor and his economic empire represent a world once thriving but long since gone, with only a few verbal traces in the myths and the ten thousand clay tablets. What Odysseus is doing with his traveling and trading, follows in the wake of what had gone on for half a dozen centuries before the Trojan War, the Minoan-Mycenean societies were firmly established as important economic empires in the second millennium B. C.. Much of what we have been considering must date back into the pre-history of the three millennia before Christ, but the social resistance to inventions which represent change and threaten to disturb existing markets continues through the ages. Petronius tells, in his novel from the first century A. D. a story of a man who invented a new type of unbreakable glass, which he at long last demonstrated to the Emperor. The emperor asked if anyone else knew of his secret formula, the man said he and the emperor were the only two, upon which the emperor had the man killed. The emperor realizes that anything that disturbs the glass trade, which we know to have been a major industry at Rome if only from the amounts of glass which archaeologists constantly recover, will disturb the country economically, and this may easily lead to political turmoil. The Emperors action may seem cruel and reactionary, but it in terms of immediate economic effects, perfectly sound: If it is that good, it will be necessary to keep it off the market. But of course this is nothing new to modern society, which has its own myths of the hundred mile a gallon car, the undullable razor blade, and the cloth that never wears out, none of which (if they ever existed) will even be seen. It is beyond the scope of this paper to discuss all the facets of the pre-Greek society which have major economic implications. The discovery of technology for mining and smelting the metals, the alloying of tin from England with copper from Cyprus to make the improved copper-base allow which we call bronze, the development of ships large enough to carry loads of tin and other heavy materials, as well as cattle and sheep imported into Greece for local breeding from Tyre and Colchis respectively, the importation of the convenient Phoenician alphabet to replace the lost Minoan script - - - all these matters can be elicited from the tangled web of the fabric which we call Greek Mythology. Poseidons bull and the Argonautic Golden Fleece represent important stages in economically important animal breeding, and deserve a place in the annals of early history, alongside of the charmingly literary tales into which they are woven. Medicine and psychology each deserve a separate chapter in this vein of historical archaeology, along with the curious inability of the major Homeric heroes, from Heracles to Achilles, to convert their great powers to coherent social behavior. After the last glacial retreat, which occurred some twelve thousand years ago, humankind went into a remarkable fast escalation in a dozen directions, which produced the whole fabric we call Civilization. The first step was probably the documentable selection and hybridization of certain plants, which in a developed form because what we call the grain plants. Seed amaranth and rice in Asia, maize in South America, wheat in the Near East, and cultivation of fruit and nut plants made possible a much larger food supply and naturally a much larger population. The availability of multitudes of human hands made feasible textiles made from cotton or wool, the cotton and wool trades, mines and the metals with their accompanying technologies, and in the wake of all this hustle and bustle, warfare as the earliest of the systems of transfer of goods from one set of hands to another. When large numbers of people begin to over-produce, that is, make more that what they personally need, we begin to accrue surpluses, which immediately lead to trade. Barter may be complex in its processes, but it is intellectually simple, since it proceeds with what are arbitrary but always balanced equations. But when we begin to evolve complex economic situations, in which the equations are balanced by considerations which lie outside the items which are being exchanged, we enter the world of true economics. Shortages of food or cloth, the need for tin from England to alloy copper from Cyprus to make bronze which will be sold in Denmark, opportunities to accrue capital in cash from deals prompted by famine, greed and a self-growing set of economic parameters - - - these are factors which began to emerge by the fifth millennium B. C. and changed the whole notion of what a society and a nation and an empire could be like. Nothing like this had ever occurred before, in all the hundreds of millennia since man appeared as a Human Being. Now for the first time Man the hunter and gatherer is hard pressed by Homo Faber, man the fabricator and engineer. And they are both eclipsed in the fast ensuing millennia by a new breed of clever, useful, effective and often unscrupulous fellow, who can best be called Homo Economicus. He is clearly the man of the present world we live in, like him or not, we seem to be unable to do without him, and apparently we desperately need the skills he has. He is certainly in terms of the civilizations we have put up throughout the world, the man of the future. It is a curious fact that the ancient writer and historian Euhemerus approached Greek mythology in virtually the same way, saying that the heroes were originally men who were later commemorated as heroes because of important roles or functions which they performed in their lifetimes. His work has not survived in more than a patchwork of ancient quotations which were collected in the last century by the Hungarian scholar, and we cannot tell how far he pursued this line of investigation. But the very fact that an educated Greek in the ancient period reached for an interpretation of the myths on a historical and social level, shows that even then a religious and spiritual base was felt to be absent. Perhaps it was not there in the first place, perhaps a basic folk-memory encompassing historical data ranging back some thousands of years was recast in Greece in the mould of myths which had emanated from India along with a handful of the Indo-European sky god personalities. There may even have been other influences from India early in the first millennium BC.,which we are not aware of, just as there were later influences from India bearing on the philosopher, and the appearance, in the generation of Socrates if not before, of Aesopicszlig tales, which are obviously recast from the materials of the Sanskrit Hitopadeccedila and Panccedilatantra. All in all, an analytic study of the Greek mythological lore would seem to be inextricably tied up with the history of previous millennia, with the early history of the Middle East, and with the development of that special and novel breed of human behavior which we call Civilization. William Harris Prof. Em. Middlebury College middlebury. edu/Ancient Trade Project Outline The Objective is to find information on trade by ancient Athens and other nations of that period or earlier and to answer the following: How far did they trade What did they use for payment What did they trade What was the impact on the local economy and society Research Information INTRODUCTION Ancient Greek civilization flourished from around 776 to 30 B. C. in what are called the Archaic (776-480), Classical (480-323), and Hellenistic (323-30) periods. The ancient Greeks did engage in economic activity. They produced and exchanged goods both in local and long distance trade and had monetary systems to facilitate their exchanges. Trading stations played an important role as the furthest outposts of Greek culture. Here, Greek goods, such as pottery, bronze, silver and gold vessels, olive oil, wine, and textiles, were exchanged for luxury items and exotic raw materials that were in turn worked by Greek craftsmen. The Greeks established trading enclaves within existing local communities in the Levant, such as at Al Mina. In the Nile Delta, the port town of Naukratis (1972.118.142) served as a commercial headquarters for Greek traders in Egypt. SOURCE OF EVIDENCE Some of the most spectacular and informative finds in recent years have been made under the waters of the Mediterranean, Aegean, and Black Seas by what is known as marine (or nautical) archaeology. Ancient shipwrecks containing goods for trade have opened new doors to the study of ancient Greek merchant vessels, manufacturing, and trade. Pottery finds can tell us about pottery manufacture and trade. The vase types indicate the goods they contained, such as olive oil, wine, or grain. The distribution of finds of ancient pottery can, therefore, tell us the extent of trade in various goods. Finds of hoarded coins are also invaluable for the information they reveal about the volume of coins minted by a given state at a given time and the extent to which a states coinage was distributed geographically. Foreign-born, free non-citizen transients known as xenoi also played an important role in the ancient Greek economy, since it is apparent that many, though certainly not all, those who carried out long-distance trade were such men. The 5th century and the Athenian Empire gave birth to an amazing amount of accomplishments. One such accomplishment was the minting of standard Athenian coins that were used throughout the Athenian holdings as valid for trade. The Finley model and its Aftermath At present the most widely accepted model of the ancient Greek economy is that which was first set forth by Moses Finley in 1973. This view owes much to the Weber-Hasebroek-Polanyi line of analysis and holds that the ancient Greek economy was fundamentally different from the market economy that predominates in most of the world today. Not only was the ancient Greek economy much smaller in scale than economies today, it also differed greatly in quality. With limited technology and no understanding of economies of scale, cities were not hubs of industry, and manufacturing existed only on a small scale. Their contribution to the economy was only to demand the surplus produce of the countryside, manufacture limited amounts of goods, and provide market places and ports of trade for the exchange of goods. Modern states undertake policies with specifically economic goals, desiring in particular to make their national economy more productive, to expand or grow, thereby increasing the capital wealth of the state. Ancient Greek city-states, on the other hand, had an interest and involvement in what we would call economic activities like trade, minting coins, production, etc. In Archaic Period (776-480)B. C. Athens entered the Archaic Period in the same way so many of its neighbors, as a city-state ruled by a basileus or king. The land around Athens was agriculturally rich and the city had a harbor so that it could trade easily with city-states around the Aegean. The power of the basileus slowly faded underneath the basileus was a council of nobles, which were called the Areopagus. In the eighth century BC, these nobles gradually became very wealthy, particularly off of the cash crops of wine and olive oil, both of which require great wealth to get started. Without large-scale manufacturing, safety from brigands on land and pirates at sea, and a monetary system employing coinage (until late in the sixth century), markets were necessarily small, devoted to local products, and certainly not interconnected into a price-setting market economy. Trade was limited mostly to local exchanges between the countryside and the urban center of city-states. Full article is at wsu. edu/ In Classical Period (480-323)B. C. The Classical Period of the history of Ancient Greece featured an intense rivalry with the mighty Empire of the Persians. In 479 B. C. a League of Greek states, under a Spartan general, decisively overwhelmed Xerxes forces at Plataea. From these times Athens recovered in trade and influence and entered upon what is known to history as its Golden Age (479-431 B. C.). Athenian trade centered upon the nearby harbour at Piraeus recovered. A statesman named Pericles ruled in Athens 460-430 B. C. and encouraged an ambitious rebuilding of the city. Full article is at wsu. edu/ In Hellenistic Period (320-30)B. C. Alexanders accession is considered to mark the beginning of the Hellenistic Age in the history of Ancient Greece. The Ptolemaic government contracted with private traders to transport grain to and from public granaries. It also left it up to private traders to import the few goods that Egypt needed from abroad, including various metals, timber, horses, and elephants. The Ptolemies barred the use of foreign coins in Egypt and required them to be turned in to government officials, melted down, and re-minted as Egyptian coinage for a fee. Although Egypt controlled gold mines in Nubia, it did not produce silver and had chronic shortages of silver coins for daily transactions. Thus, many exchanges were performed in kind rather than in cash, even though value was always expressed in cash equivalents. TRADING The trading states of Ancient Greece, with Athens and Corinth being the most prominent, tended to export oils, wines, and pottery and to import grains to feed their hungry people. Minoan Crete( Minoan civilization based on Crete that strongly flourished from 2000 -1450 B. C.) maintained an extensive network of trading links that brought influences drawn from Egypt and Mesopotamia to Crete. The Minoans exported pottery, grains, wines, and oils, and tended to import luxury materials such as precious metals, jewels, and ivory. Minoan culture gave rise to several great cities that featured stone buildings and provision for a water supply and drainage. Many of the goods traded throughout ancient Greek history were luxury goods, manufactured items, such as jewelry and finely painted vases, as well as specialty agricultural products like fine wine and honey. Necessities were also traded, however, for without long-distance trade, many Greek cities would not have been able to obtain metals, timber, wine, and slaves. One of the most extensively traded necessity items was grain, which came to Athens typically from the Black Sea region, Thrace, and Egypt. According to the orator, Demosthenes, Athens imported some 400,000 medimnoi (approximately 4,800,000 liters) of grain per year in the late fourth century from the Crimean kingdom of the Bosporus alone. Chiefly because of the need for certain imports, such as grain and timber, and for revenue drawn from taxes on trade, many cities did have an interest and involvement in overseas trade. Athens in particular made laws that prohibited the export of grain produced in Athens and required that loans on trading ventures be for cargoes of grain and that ships bringing grain into the Piraeus sell one-third of it on the spot and the remaining two-thirds in Athens. The MaritimeTrade The number of shipwrecks found in the Mediterranean Sea provides valuable evidence for the development of trade in the ancient world. Only 2 shipwrecks were found that dated from the 8th century BC. However archeologists have found 46 shipwrecks dated from the 4th century BC, which would appear to indicate that there occurred a very large increase of the volume of trade between these centuries. Considering that the average ship tonnage also increased in the same period, the total volume of trade increased probably by a factor of 30. The geographic position of Greece and the necessity of importing wheat forced the Greek world to engage in maritime trade. The areas which provisioned Greece with wheat were Cyrenaica, Egypt, Italy (specifically the Magna Graecia area and Sicily), and regions surrounding the Black Sea. Athens and Corinth served as waystations of exchange for the isles of the Aegean Sea. Other imported products included papyrus, spices, fabrics, metals, and shipbuilding materials such as wood, linen, and pitch, also grain was imported. For their part, Greek cities exported wine, pottery, and olive oil. The main participants in Greek commerce were the class of traders known as emporoi. The state collected a duty on their cargo. At Piraeus (the main port of Athens), this tax was set initially at 1, then at 2. By the end of the 5th century, the tax had been raised to 33 talents. In 413, Athens ended the collection of tribute from the Delian League and imposed a 5 duty on all the ports of her empire in the hope (unrealized) of increasing revenues. These duties were never protectionist, but were merely intended to raise money for the public treasury. Trade in ancient Greece was free: the state controlled only the supply of grain. In Athens, following the first meeting of the new Prytaneis, regulations on trade were reviewed, with a specialized committee overseeing the trade in wheat, flour, and bread. Phoenicians One of a people of ancient Phoenicia. They were merchants, traders, and colonizers who probably arrived from the Persian Gulf c. 3000 BC. By the 2nd millennium BC they had colonies in the Levant, North Africa, Anatolia, and Cyprus. They traded wood, cloth, dyes, embroideries, wine, and decorative objects ivory and wood carving became their specialties, and the work of Phoenician goldsmiths and metalsmiths was well known. The Phoenicians were one of the greatest traders of their time and owe a great deal to their prosperities to trade. The Phoenicians initial trading partners were the Greeks with whom they used to trade wood, slaves, glass and a Tyrian Purple powder. This powder was used by the Greek elite to colour clothes and other garments and was not available anywhere else. Without trade to the Greeks they would not be known as Phoenicians, as the word for Phoenician is derived from the Ancient Greek word phoinikia meaning purple. Driven by the desire to acquire new and more cost-effective sources of raw materials and to sell their products to markets other than in their homeland, the Phoenicians covered enormous distances. They were among the first to trace routes to the western Mediterranean and beyond the Pillars of Hercules (the Straits of Gibraltar) toward the Atlantic coasts of Africa and Europe. Archaeologists have discovered that the Phoenicians used coastal and deep-water routes for both trade and voyages of discovery. Coastal sailors only sailed during the day, from one village to another, always keeping land in sight. Deep-water sailors took routes farther away from the coastline but still kept sight of land. When sailing at night, sailors kept their ship in the right direction by observing constellations and the North Star, or what the ancient world called the Phoenician Star. From elsewhere they obtained other materials, perhaps the most important being silver from Spain and tin from Great Britain, the latter of which when smelted with copper (from Cyprus) created the durable metal alloy bronze. Strabo states that there was a highly lucrative Phoenician trade with Britain for tin. Trade routes from Asia converged on the Phoenician coast as well, enabling the Phoenicians to govern trade between Mesopotamia on the one side, and Egypt and Arabia on the other. Imports Metals were another important landed resource of Greece and so mining occupied an important place in the economy. Ancient Greeks typically used bronze and iron tools and weapons. There is little evidence that copper, the principle metal in bronze, was ever mined in abundance on mainland Greece. It had to be imported from the island of Cyprus, where it existed in large quantities, and other more distant regions. Tin, the other metal in bronze, was also rare in Greece and had to be imported from as far away as Britain. Iron is relatively plentiful throughout Greece and there is archaeological evidence of iron mining. Precious metals were used in jewelry, art, and coinage. Athens had an abundance of silver and we know much about its mining industry from surviving inscriptions of government mine leases to private entrepreneurs. The mines were extremely productive, providing Athens with an income of 200 talents per year for twelve years from 338 B. C. adelante. One talent was the equivalent of around nine years worth of wages for single skilled laborer working five days a week, 52 weeks a year, according to the wage rates we know from 377 B. C. Though productive in silver, ancient Greece was not as rich in gold, which was found primarily in Thrace and on the islands of Thasos and Siphnos. The Ancient Greek Trade Greece has a very rich tradition in maritime trade. The introduction of trade into the Greek culture was one of the most defining points in the history of ancient Greece. Simple transactions set the stage for larger scale trade to come. As trade the Greek city states (especially Athens) began to export many goods, including beautiful decorative items, and ships. Cargo ships were also made of wood and averaged about 150 tons around 400 BC. These ships used sails instead of oarsmen. Later, in 240 BC, boats were weighing 350 to 500 tons. Ships began adding sails with the increase in size. Two to three masts were common. Some cargo ships were called trading ships or haulers. These ships had very deep hulls and broad beams, which helped them sail close to the wind. Haulers were usually around 60 feet long. These ships traveled at an average speed of 5 knots. As trading grew, the Greeks reached markets all over the Mediterranean as well as in the far east, Egypt, and Lydia. They traded with many different kinds of people, which expanded their imports to new levels. Everything that the Greeks needed was in their reach and their economy was soaring. One thing that helped trading grow in the ancient Greek world was the laws that were put in place regarding it. The state looked after the safety of the merchants in the harbors and the markets. No matter where a merchant was from, he was safe in both the market and the harbor. In return, the state charged duties on imports and exports to make money. This state helped the Greek economy and improved commerce. In this way, the state helped improve trade, while trade helped to improve the state and the lives of the people that lived in Greece. Trading of Other Nations The economy of the Kingdom of Qataban was based on the cultivation and trade of spices and aromatics including frankincense and myrrh. These were exported to the Mediterranean, India and Abyssinia where they were greatly prized by many cultures, using camels on routes through Arabia, and to India by sea. The demise of the incense trade Yemen takes to the export of Coffee via the Red Sea port of al-Mocha. Due to its prominent position in the Incense trade, Yemen attracts settlers from the fertile rescent. Grenada becomes involved in Spice Trade. Despite the late entry of America in the spice trade merchants from Salem, Massachusetts trade profitably with Sumatra during the early half of the nineteenth century. Trade of Rome For Rome, trade was the primary way of paying the expenses of running the empire. At its height the Roman Empire was crisscrossed with trade routes all over the empire, on both land and sea. Trade prompted the Romans to build special ships just for trade and the Roman roads were built not just for the Legions, but for land trade too. The single most important trade center in the Roman world was Ostia, which was situated on the mouth of the River Tiber and only fifteen miles from Rome. Nearly all of the water borne trade went through Ostia, such as the trade goods from North Africa, Hispania (Spain), and Gaul (France), and the vital grain from Egypt. In order to make trading go as easy as possible the Romans implanted a system where only one type of currency was used in trade. The Romans primarily traded beef, corn, glassware, iron, lead, slaves, leather, marble, olive oil, perfumes, purple dye, silk, silver, spices, timber, tin, and wine. Trade of Carthage For Carthage trade was the whole reason their empire existed. In Carthage the whole state was geared towards their lucrative trade routes. At its height the Carthaginians had trade routes that crossed the whole Mediterranean, interior Africa, and the Atlantic seaboard of Africa. There is even evidence out there that the Carthaginians reached Mexico and Southeast Asia. The Carthaginians were famous for their massive trade vessels, capable of carrying 100 tons worth of goods, which had to have a special port built for them. The Carthaginians are credited to this day with the invention of the auction. The main trade port of the Carthaginians was Carthage itself, in particular a massive circular harbor, the largest of its kind. The Carthaginians mainly traded purple dye, salt, amber, tin, sliver, furs, cinnamon, cassia (Chinese cinnamon),sesame seeds, frankincense, myrrh, ebony wood, ivory, copper, lead, gold, glass, wine, grain, fruits, nuts, fish, olive oil, pottery, and drugs. Trade of Persia In Persia trade was simply one of the other ways to gain wealth in that empire. During the Achaemenid period of Persian history trade did not truly start until Darius I the Great instituted several reforms, some of these were geared towards trading, in particular Darius invented a careful system of weights and measures, he also encouraged the use of the new Lydian invention, coinage for trading. During the Parthian period the system of Darius was largely kept intact, the Parthians however did introduce a new item into the trade system, silk. The silk trade from Han China made the already rich Parthian Empire, even richer than before, though once the silk trade began to decline and then finally go out altogether after 220 AD the Parthians lost their greatest trade good. When the Sassanians came to power they too kept Darius system intact, they also introduced several new trade routes, many of them going through modern Fars province and the Persian Gulf. The Sassanians introduced incense from Arabia as a new trade good silk was traded again after the rise of the Sui and Tang in China, but this is beyond 0 AD. For the most part the Persians primarily traded along land routes that crisscrossed their large empire, The Royal Road of the Achaemenids was the main route land trade followed, they also had sea routes, but these were primarily on the Persian Gulf only. The Persians did not have a single most important trading city, they had several such cites. During the Sassanian period the Persian trade was primarily focused on Fars province, but not any one city. The Persians traded linen, wool, cotton, perfumes, brocades, carpets, several kinds of exotic jewels, incense, silk, frankincense, myrrh, gold and much more. Trade of Celts In the land of the Celts trade was part of how they came in contact with other peoples outside of war. The Celts traded with a variety of peoples all over Europe and the Mediterranean area. Because of the Celts amazing metal working abilities, their work was in high demand, though most of it stayed in Celtic territory. For the most part the Celts were strictly land traders, traveling long distances to reach the nearest trading center. There was some sea trade, but not a whole lot. The Brythonic Celts and the Irish did however develop a sea trade ship, the Curragh, which could go long distances for a long while. Because the Celts were never unified there was not one important trade center in any Celtic territory, probably because they never saw the need. The Celts primarily traded copper, tin, iron ore, gold, various types of furs, metalwork pieces, and in Britain, slaves. Currency Coinage Athens was among the first Greek cities who cut their own coins. The silver mines at Lavrion had ample supplies of silver. The early coins had no inscriptions and bore only emblems. During the 6th century BC, Athenians struck their new tetradrachm with the head of their patron deity, goddess Athena on the observe and the Owl, the goddess sacred bird, the bird of wisdom, on the reverse, and the name of the city. This design was not changed for over 400 years. Greek Coin 3rd Century B. C. Coins played several roles in the Greek world. They provided a medium of exchange, mostly used by city-states to hire mercenaries and compensate citizens. They were a source of revenue: foreigners had to change their money into the local currency at an exchange rate favorable to the State. They served as a mobile form of metal resources, which explains discoveries of Athenian coins with high levels of silver at great distances from their home city. Finally, the minting of coins lent an air of undeniable prestige to any Greek city. The technique of minting coins arrived in mainland Greece around 550 BC, beginning with coastal trading cities like Aegina and Athens. Their use spread, and the city-states quickly secured a monopoly on their creation. The very first coins were made from electrum (an alloy of gold and silver), followed by pure silver, the most commonly found valuable metal in the region. The mines of the Pangaion hills allowed the cities of Thrace and Macedon to mint a large quantity of coins. Lauriums silver mines provided the raw materials for the Athenian owls, the most famous coins of the ancient Greek world. Less-valuable bronze coins appeared at the end of the 5th century. Athenian coin, Athenian Money and Banking Money is of utmost significance for economic activities in general and for urban life in particular. Coined money is certainly an advantage over the barter system which prevailed in the rest of the ancient world. The use of coins made exchange easier and thus favored the growth of cities by giving them the additional function of issuing currency. An important factor in the commerce of Athens is the Money-changer. There is no one fixed standard of coinage for Greece, let alone the Barbarian world. Athens strikes its money on a standard which has very wide acceptance, but Corinth has another standard, and a great deal of business is also transacted in Persian gold darics. The result is that at the Agora are a number of little tables where alert individuals, with strong boxes beside them, are ready to sell foreign coins to would-be travelers. This was the beginning of the Athenian banker but from being a mere exchanger he has often passed far beyond, to become a real master of credit and capital. There are several of these highly important gentlemen who now have a business and fortune equal to that of the famous Pasion, who died in 370 B. C. While the firm of Pasion and Company was at its height, the proprietor derived a net income of over 1,800 1914 or 30,248.07 2000 per year from his banking and more than half as much extra from a shield factory. It is estimated that there were banks in 53 Greek city-states (Bairoch, 1991, 78). The functions of these banks went beyond mere money changes. Greek banks engaged in payment operations for trade and manufacturing. They also were involved with consumer credit and public sector financing. Market and Price Despite the general absence of interconnected markets, however, there were market places. Each city-state had at least one market place (agora) in the heart of city and a port market (emporion) as well, if it had a good harbor. The agora was a place of much activity, serving not only as a center of economic exchange, but also as a political, religious, and social center. Ancient Greek city-states regulated the economic activities that took place in their markets to a certain degree. Public officials oversaw weights, measures, scales, and coinage to limit and resolve disputes in exchanges as well as to ensure state interests. For example, Athens employed a publicly owned slave to check coins and guard against counterfeiters. In this way, Athens protected the integrity of its own coinage as well as the interests of buyers and sellers. The state ensured the affordability of key goods, such as bread, by fixing its retail prices relative to the wholesale price of grain. Various activities in the market place were also taxed by the state. Port and transit taxes affected exchanges in emporia like the Piraeus of Athens and xenoi had to pay a special tax for engaging in transactions in the agora. Public and Private Economic Sectors Throughout most of ancient Greek history before the Hellenistic period, a free enterprise economy with private property and limited government intervention predominated. This places Greece in sharp contrast to most other ancient civilizations, in which governmental or religious institutions tended to dominate the economy. The main economic concerns of the governments of the Greek city-states were to maintain harmony within the private economy (make laws, adjudicate disputes, and protect private property rights), make sure that food was available to their citizenries at reasonable prices, and obtain revenue from economic activities (through taxes) to pay for government expenses. Athens had numerous laws to protect private property rights and had officials and law courts to enforce them. In addition, there were officials who oversaw such things as weights, measures, and coinage to make sure that people were not cheated in the market place. Athens also had laws to ensure an adequate supply of grain for its citizens, such as a law against the export of grain and laws to encourage traders to import grain. Athens even had agreements with other states in which the latter gave favorable treatment to traders bound for Athens with grain. On the other hand, Athens did not tax its citizens directly except in cases of state emergencies (eisphorai) and in requiring the wealthiest citizens to perform public services (liturgies). Most taxes were indirect: market taxes, port taxes, import-export taxes, and taxes on foreigners who took up long-term residence in Athens. Taxes were collected by companies of private tax farmers who bid on contracts issued by the state.

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